søndag 15. januar 2012

ENDELIG...!!

... er jeg i gang med sying! Med veiledning fra mer erfarne, har jeg sydd en selebukse til en liten frøken! Og det var så G-Ø-Y, så dette blir det nok mer av fremover! Og egentlig var det ikke vanskelig heller. En trenger bare litt dytt og en som viser en hvordan ting skal gjøres, og hva ord betyr.. Og knapphull? Makan til enkelt, maskinen har jo egne innstillinger som gjør den største jobben. Jeg som alltid har tenkt med skrekk og gru på dem..


Det rosa øverste båndet sydde jeg på for hånd. Det gjorde jeg også med ribben nede på innsiden, for at det skulle se litt bedre ut på vrangen. Ellers er alt sydd med maskin. Det tok noen timer, gitt. Men det går vel raskere 2. gangen?


Oppskrift: Stoff og Stil
Stoff: Fløyel og bomull fra Stoff og stil og andre lokale
Størrelse: 62

Perfekt er det langt i fra, greit med kamera som gir de beste vinklene ;) Men det er vel litt av sjarmen i det hjemmelagde? Alt kan ikke være bent! ;)

4 kommentarer:

  1. Wohooo! Grattis med første heimesydde plagg!! Du e bare så flink! Blir snart epla-butikk, nå da. ;)

    SvarSlett
  2. Så gøy miriam!!!! kjempe fin bukse! nå skulle jeg ønske vi bodde nærmere hverandre, slik at vi kunne hatt noen sykvelder!

    SvarSlett
  3. Fine selebukser!! Veldig søtt med blonde detaljer på brystet, likte det prikkete stoffet inni!
    Hjemmelaget tøy er hjemmelaget, og er ikke ment til å gå i sømmene for å studere:-) Lykke til med bukse nr 2....( da sitter man med alle delene og lurte på hvordan man gjorde det sist:-) .. i hvertfall jeg...

    God uke!!

    SvarSlett
  4. helledussen så flink du er ! brun, rosa, og prikker, kan ikke bli bedre da :)

    SvarSlett