fredag 24. februar 2012

Sikle-smekker

....på prøve. Uten hjelp har jeg forsøkt og feilet, men kanskje noen er brukenes også? De første to jeg sydde var med jersey-stoff på begge sider. Og tabben her ble at jeg dro i dem mens jeg sydde. Jeg hadde nok med å holde tunga beint i munnen for å få til "overlocken".


Og da ble det bølger i siden som dere ser her (snakk om å seile sin egen sjø):


Det ser rart ut, rett og slett. På neste smekke prøvde jeg hardt å la være å dra i stoffet mens jeg sydde.


Det ble litt bedre. Men for å unngå å dra, har jeg i stedet "høvlet" over rykninger og på de stedene ser det ikke veldig pent ut. Men kanskje kan den brukes likevel? (*kremt)


Jeg tenkte jeg ville prøve å sy med et annet stoff på baksiden, for å unngå problemet med "strekk". Jeg valgte lyseblått fleece. Fordi jeg ikke hadde brun tråd, ble det kontrast-søm i hvitt. Det ble en slags dekor.


Det var helt klart lettere å sy med et "ikke-stretchy" stoff på ene siden. Som nybegynner er det nok lurt å holde seg til det.


Fleece er mykt og varmt og passer godt til små halser.

Har noen tips til hvordan jeg kan få smekkene penere? Mottas med takk! :)

1 kommentar:

  1. øvelse gjør mester!!! jeg syntes du er blitt kjempe flink på kort tid! gleder meg til å se mer av hva du lager!

    fin søndag til deg!

    ps: givaway med hjemmesydde bareklær fra gonefishing hos meg!

    SvarSlett