lørdag 4. februar 2012

Forklekjole

En liten kjole er blitt til, og jeg er stadig mer begeistret over hvor gøy det er å sy, og hvor mange muligheter en har! Massvis av lekre stoff, blonder, knapper, skråbånd og annet tilbehør åpner for kreativitet og variasjoner som gjør søm til et spennende felt innen håndarbeide. Et fortrinn søm har fremfor strikking er at det er så mye billigere å kjøpe matrialene en trenger. I tillegg går det mye hurtigere. Så jeg er ikke tvil om at søm er noe jeg vil fortsette med å utvikle meg innen!


Her har jeg valgt et smårutete stoff i gammelrosa farge kombinert med hvite skråbånd og hvite blonder på lommene. Jeg var veldig i tvil hvilke knapper jeg ville ha. Jeg hadde ingen hvite i riktig størrelse, men jeg synes tre-knapper i enten mørk eller lys brun var et godt alternativ. Valget falt på de mørkebrune, de samme som jeg brukte på selebuksene.


Perfekt sydd er den ikke. Men jeg lærer på veien!


Stoff: Camel/hvit smårutet polyester/viscose fra Stoff og Stil, 24,95 kr for 1m.
Mønster: Forklekjole fra Stoff og Stil
Størrelse: 6 mnd /74
Vanskelighetsgrad: Easy (2 av 5 "prikker" iflg. Stoff og Stil)

7 kommentarer:

  1. Så flink du er blitt!! Denne kjolen var skikkelig søt! Å bare så du vet det så er denne kjolen mye mer enn easy med det kantbåndet og de lommene :)

    SvarSlett
  2. Og du syr so fint, laga so flotte plagg!Min saum hadde vore som modalselva sett ovanifrå :)

    Klem og god laurdagskveld!

    SvarSlett
  3. Så nydeleg den vart! Liker valet av knappar :) Gleder meg til neste sytreff..!

    SvarSlett
  4. Dette var så søtt! Er enig i as det er både billigere og snarere å sy et plagg, men mye mer rot i huset mens en holder på ;)

    SvarSlett
  5. Så flink du er til å sy!!
    Veldig søt kjole, og den ser alt annet enn "easy" ut, hihi:-)
    Ja, det er verdt å lære seg å sy, moro å kunne lage litt klær selv. Ønsker å lære meg mer jeg også, det er nok bare å driste seg utti det:)

    Ha en fin lørdagskveld!
    Klem

    SvarSlett
  6. Nydelig kjole! Flink du er med symaskinen ;)

    SvarSlett
  7. Nydelig kjole! Flinke du!!!

    SvarSlett