mandag 23. juli 2012

Gjør det selv; spisestue..



Etter at jeg nylig flyttet, var jeg ute etter å finne rimelige, brukte møbler som jeg kunne kjøpe. Tanken var at jeg selv kunne pusse dem opp. En spisestue dukket opp for en fem-hundrelapp på finn, og da slo jeg til. Deretter gikk jeg til innkjøp av sandpapir, vaskemiddel for treverk, grunning, maling og beis. Jeg ønsket kombinasjon av natur og hvitt. Bordplaten og sitteplatene fikk etter en del pussing, et par strøk med drivved-farget beis. Resten ble hvitt. Her kan du se forvandlingen:




Bildene viser riktig nok at to mørke stoler har forsvunnet fra hver sin side. Meningen er at stolene skal være med også i den nye spisestuen, men forduftet av ulike grunner under bildetakingen ;) Jeg liker at det er ulike stoler rundt et bord, med forskjellig form og farge. De mørke fant jeg på bruktbutikk for hundrelappen pr. stol. Og ja, jeg har tenkt å sy opp gardinene..


Jeg er svært fornøyd med resultatet, som jeg fikk for en billig penge. Et tips om du synes møblene i katalogene er dyre, men ønsker fornying!

3 kommentarer: