onsdag 3. april 2013

Smekkekjole

Denne smekkekjolen i dongeri har blitt til litt oppstykket gjennom den siste måneden. Det er det vanskeligste jeg har sydd til nå. Blant annet var det nytt for meg å sy glidelås i. Men jeg er fornøyd med resultatet!
Rosebåndet jeg har tredd i, kan byttes med mange forskjellige bånd, for eksempel silke, og knytes sløyfe på.

 


Mønster: Smekkekjole i Symagasin nr.2 2012
Stoff: Mørk blå, tynn stretch dongeri fra S&S
Størrelse: 4 år
Vanskelighetsgrad: 3 av 5 prikker
Tilbehør: stjerneknapper bestilt gjennom e-bay fra Kina (grådi gøy å få i posten)
Glidelås: gjenbruk fra en utbrukt shorts fra klesskapet

 
        

2 kommentarer:

  1. flott kjole du har laga - og tusen takk for mønster..... Har mange jern i ilden for tiden, håper jeg rekker jakka til 17. mai.,..... skal nå prøve da

    SvarSlett
  2. Eg er så imponert. Du tar stadig nye og vanskeligere utfordringer,
    Og løyser dei med glans!

    SvarSlett