søndag 16. desember 2012

Julekjole til vesla

Etter sy-helgen for noen uker siden ble blant annet denne kjolen til, som en liten frøken skal få til sin 1-årsdag i dag.

 

Kjolen er en aldri så liten milepæl i min syhistorie. Dette var det første plagget som jeg så meg ut til å lage, da interessen kom for mer enn 4 år siden. Men mine begrensede kunnskaper innen søm satte en stopper for at plagget ble realitet, for jeg skjønte ikke oppskriften og sydde derfor stykkene feil sammen. Siden har det mislykkede prosjektet sirlig ligget i stoffhaugen og murret som et symbol på at "dette får du ikke til". 

 

Helt til jeg fikk en ny venninne som tilfeldigvis var en reser på søm. Vi planla sykveld og jeg tenkte: "Er det håp? Kan det hende jeg kan klare dette med min venninnes hjelp?" Jeg hadde nok stoff fra første gang jeg prøvde, så jeg satte i gang; skeptisk og en anelse skjelven. Min venninne ga meg ny selvtillit på at dette var noe jeg kunne klare. Hun mente også at oppskriften ikke var særlig god, da spesielt ikke for en nybegynner.

 

Og jeg fikk det til! Må innrømme jeg var littegranne stolt da jeg fra avstand kunne betrakte kjolen som hadde vært en demper på sy-selvtilliten i flere år. Jeg er så glad jeg ikke ga opp :)

Mønster: Stoff og Stil
Stoff: julestoff fra Stoff og Stil
Størrelse: 92
Knapper: 8 stk. fra e-bay
Annet tilbehør: bånd og sløyfe fra Stoff og Stil



4 kommentarer:

  1. heldig hun som får en så nydelig kjole....
    Lenge siden sy-lysten har vært på besøk hos meg, så her går det i strikking.
    Husker du jeg spurte etter mønster på den pene hvite jakka??? Mail adr mi er veierland@online.no
    Ha en fin adventsøndag

    SvarSlett
  2. Kjempeflott vart den, og ja det er ikkje mykje ein ikkje kan lære seg om ein vil. berre hald på sjølvtillitten din og den vil ta deg langt :D

    Klem!

    SvarSlett
  3. Det var jammen bra du ikke gav opp - nydelig kjole!! <3

    SvarSlett
  4. Lekker kjole!!! Nå fikk jeg enda mer lyst til å lære meg å sy!!!

    God Jul til deg og dine!!!

    Vennlig hilsen tantemaraj

    SvarSlett